שאלות נפוצות בנושא הדרכה וסדנאות מנהלים

מי זקוק להדרכה ?

כל מי שחסר לו ידע מקצועי או אוריינטציה מקצועית הנחוצים למילוי תפקידו ולתפקוד יעיל של הארגון.

 

מתי כדאי לפנות לקבלת הדרכה ?


הפנייה להדרכה נעשית בד"כ עם כניסתם של עובדים חדשים או עם שינוי בנורמות העבודה בארגון, או עם כניסה של הארגון לשווקים חדשים, או עם איתור צורך פנימי אחר ברכישת ידע ומיומנויות נוספות הדרושים להגשמת מטרות העסק.

 

מתי כדאי לבצע הדרכה בקבוצה ?

ההדרכה בקבוצה מתבצעת לרוב גם מתוך צורך בהגברת הלכידות הארגונית והצוותית וצורך בהאחדה של שיטות עבודה. 


 
איך נדע מה שיטת ההדרכה הנכונה או הכדאית ביותר לנו ? 

שיטות ההדרכה הן רבות ומגוונות ויש להתאים אותן לצרכים הייחודיים של המודרך כפרט ושל המודרכים כקבוצה בהתחשב באופי העסק, התרבות הארגונית והאפשרויות התקציביות.

 

שיטת ההדרכה האופטימאלית נגזרת בראש ובראשונה ממטרות ההדרכה. כמו כן יש חשיבות לסוג העסק ומומחיותו, גודל הקבוצה המודרכת, רמת הלכידות של המודרכים בקבוצה, רמת המיומנות המקצועית שלהם, טווח ההדרכה, מקום ההדרכה ועוד.

 

יש מצבים בהם נחוצה לצד ההדרכה גם פעילות ייעוץ או אימון משלימה. לכן חשוב להתייעץ עם גורם מקצועי מתאים ולגבש יחד איתו את מטרות ההדרכה, נושאיה ותכניה כחלק מתפישה כוללת של צרכי הארגון.